Vámháború a TikTok világában: komoly vádakkal álltak elő a kínai gyártók a platformon.


Az Egyesült Államok által kirobbantott globális kereskedelmi konfliktus és a Kínát sújtó, akár 245%-os vámok hatására a TikTokon egyre több olyan videó tűnik fel, amelyekben kínai felhasználók azt állítják, hogy a legnagyobb luxusmárkák - mint például a Chanel, Dior, Gucci, Hermès és Louis Vuitton - titokban Kínában gyártják termékeiket, nem pedig Európában vagy az Egyesült Államokban, ahol szintén működnek gyárak.

A videók készítői, akik jellemzően a luxuscikkek piacán dolgozó szakemberek vagy alvállalkozók, azt állítják, hogy Peking eltörölte a helyi alvállalkozókra vonatkozó titoktartási záradékokat. E lépéssel válaszolhat a Donald Trump amerikai elnök által Kínára kivetett jelentős vámemelésekre, így végre napvilágra kerülhet a luxusipar egyik legnagyobb rejtélye - olvasható az AFP jelentésében. A hírügynökség azonban hangsúlyozza, hogy nincs megerősített információ arról, hogy a kínai kormány valóban megtette volna ezt a lépést.

A gyárakban és raktárakban tevékenykedő online piaci kofák arra ösztönzik a vásárlókat, hogy ha vágyakoznak luxustermékek iránt, de nem szeretnének egy vagyonnyi pénzt költeni, akkor inkább válasszák őket. Az általuk kínált termékek ugyanis a luxusmárkák által gyártottakkal szinte teljesen megegyeznek, csupán a logó hiányzik róluk. Ezek a kofák olyan anyagokkal és gyártási technikákkal dolgoznak, amelyek azonosak a neves márkák által használtakkal. De vajon mennyire megbízható ez az állítás? Milyen rejtett igazságok húzódhatnak meg a háttérben?

Related posts