Az RTL Magyarország 2024-es pénzügyi évét súlyos, több milliárd forintos veszteséggel zárta.


A vállalat elsősorban a tartalomgyártás megnövekedett költségeivel, valamint a streaming technológiai fejlesztésekkel magyarázza a helyzetet.

Az RTL Magyarország hivatalosan bejelentette, hogy a 2024-es pénzügyi évet 138 millió eurós konszolidált árbevétellel zárta. A cég azonban szembesült azzal a kihívással, hogy a kiadásaik lényegesen túllépték a bevételeiket, így az EBITA (kamatok, adózás és értékcsökkenés előtti eredmény) 2024-re mínusz 8 millió euróra csökkent.

Mint a Media1 írja, a vállalat menedzsmentje a súlyosan veszteséges működést elsősorban a tartalomgyártás megnövekedett költségeivel, valamint a streaming- és technológiai fejlesztésekkel magyarázza. Hozzátették, ugyan az RTL közleménye nem tesz róla említést, de több mint 500 millió forint veszteségük keletkezett a Szepesi Ügyvédi Irodával való, több éven át húzódó bírósági pereskedésből is.

Az RTL Magyarország, más néven RTL Hungary, a tulajdonosi jogokat gyakorló RTL Group által alkalmazott gyűjtőfogalom, amely magában foglalja az RTL Grouphoz tartozó összes olyan vállalatot, amely magyar nyelvű műsorszolgáltatást végez. Ebbe beletartozik az Magyar RTL Televízió Zrt. és a CLT-UFA S.A. Hungarian Broadcasting Division is. Az M-RTL Zrt. adózás utáni eredménye a tervek szerint 2024-re 3,3 milliárd forintos veszteséget fog mutatni. Ugyanakkor a cég nettó árbevétele elérte a 56,2 milliárd forintot, ami felülmúlja a 2023-as év 53,9 milliárd forintos bevételét.

A Média1 szerint az RTL egykori, több mint két évtizeden át megőrzött piacvezető szerepét még 2023-ban elvesztette, amit 2024-ben sem sikerült visszaszereznie, de a hátrányukból viszont sikerült ledolgozniuk valamelyest, ugyanis a közleményük szerint a főműsoridőben, a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban csatornaportfólió együttes átlagos közönségaránya 30,1 százalékra nőtt.

A növekedés mögött számos tényező húzódik meg, többek között a műsorrend tudatos átalakítása és új, sikeres formátumok bevezetése, amelyek tovább növelték az RTL márka vonzerejét a nézők számára. A megújulás jegyében elkezdődött a hirdetésekkel támogatott előfizetéses modell bevezetésének előkészítése, a platform funkciói frissültek, és a tartalomkínálat is jelentősen bővült. 2024-ben elindult az UEFA Bajnokok Ligája közvetítése az RTL+-on, amelynek közvetítési jogainak megvásárlása kulcsfontosságú lépést jelentett a sporttartalmak pozicionálásában és megerősítésében.

Related posts