Sokan felháborodnak rajta, de ennek ellenére újra és újra visszatér ez a megosztó divatirányzat.

Úgy tűnt, ez a divattrend teljesen kikopik, de nem így történt.
A PETA 2020-ban bejelentette, hogy véget vet a jól ismert „Inkább pucér leszek, mint hogy bundát hordjak” kampányának, amelyben olyan hírességek szerepeltek, mint Christy Turlington és Pamela Anderson. Ezt követően 2021-ben a Prada és a Gucci voltak az elsők, akik nyilvánosan kinyilvánították, hogy nem fognak többé bundát használni, és az iparág gyorsan követte a példájukat. Érdekes módon nem csupán a valódi szőrméről mondtak le, hanem a műszőrme használatát is elutasították.
A Vogue és a Wall Street Journal legfrissebb cikkei szerint a bunda népszerűsége a Z-generáció körében folyamatosan növekszik. Az érdeklődés a vintage bundák iránt a TikTokon és a Google-on is jelentős emelkedést mutat. A fiatalok egyre inkább az etikus alternatívákat keresik, így nem az újonnan készült valódi szőrmék iránt érdeklődnek, hanem inkább az anyáink és nagymamáink idejéből származó, több évtizedes darabokat részesítik előnyben.
Zachary Weiss, a 32 éves márkatanácsadó, határozott véleménnyel bír az új szőrme vásárlásáról, ami szerinte nemcsak etikátlan, hanem undorító is. Ennek ellenére meglepő módon négy vintage bundával büszkélkedhet. "A kifutón valóban erényes dolognak számít, hogy elkerüljük az új szőrmék vásárlását. Ám a kifutón kívül ezek a darabok vágyott kincsek lettek" - osztotta meg gondolatait.
Az állatvédők véleménye szerint a vintage szőrme viselése semmivel sem etikusabb, mint ha vadonatújat vásárolnánk. Ashley Byrne, a PETA kommunikációs igazgatója így fogalmazott: "Vannak emberek, akik jó szándékúak, de téves információk alapján cselekszenek, és vintage szőrmét hordanak. Pedig soha nem jutna eszükbe új szőrmét venni. Nekik is el kellene gondolkodniuk azon, hogy minden olyan szőrme, amelyet egy állat testéről távolítanak el, megvetendő."