Megvalósul a világ leghosszabb függőhídja - Fedezd fel, hol tapasztalhatod meg az átkelést rajta!

Az olasz kormány véglegesen zöld lámpát adott egy régóta vitatott, nagyszabású infrastrukturális projektre. Amennyiben minden a tervek szerint alakul, 2032-re megvalósulhat a világ leghosszabb függőhídja, amely Szicília és a szárazföld között ível át.
Hosszas évtizedek várakozása után végre zöld utat kapott az ambiciózus projekt, amely a világ leghosszabb függőhídját tervezi megépíteni az olasz kontinens és Szicília között. A 3,6 kilométeres Messinai-híd várhatóan 2032-re készül el, és nem csupán közlekedési szempontból lesz jelentős, hanem stratégiai szerepet is betölt majd a régió fejlődésében.
A Giorgia Meloni által irányított olasz kormány véglegesen zöld utat adott egy impozáns, 14 milliárd eurós (körülbelül 5640 milliárd forint) beruházásnak, amelynek már az ókori rómaiak is álmát szőtték. Az évezredek során azonban számos akadály, mint a földrengésveszély, környezeti aggályok és a maffia árnyékai, megnehezítették a projekt megvalósulását. Most, a kormány határozottan elköteleződik a kihívás mellett. "Szeretjük a nehéz kihívásokat, ha azok valóban értelmet nyernek" - nyilatkozta Meloni, ezzel hangsúlyozva az ambíciót és a bátorságot, amellyel a jövő elé néznek.
A Szicíliát és az olasz szárazföldet összekötő híd 60 méter széles lesz, hat közúti sávval, két vasúti vágánnyal és kiszolgálósávokkal. Az acélkábeles függesztésű szerkezetet két, egyenként 400 méter magas torony tartja majd. A kivitelezést az Eurolink konzorcium nyerte el, melynek vezetője az olasz Webuild, de részt vesz benne egy spanyol (Sacyr) és egy japán (IHI) vállalat is. A munkálatok első fázisában régészeti és geológiai felmérések kezdődnek - a tényleges építkezés ősszel indulhat.
A beruházás azonban komoly kihívásokkal néz szembe: környezetvédelmi aktivisták és civil szervezetek az Európai Unióhoz fordultak, figyelmeztetve a veszélyeztetett madárvonulási útvonalakra és a földrengés kockázatára. "Ez a projekt romboló következményekkel járna a térségünkre" - nyilatkozta Daniele Ialacqua, a híd ellenálló mozgalom egyik képviselője. A kritikusok emellett a maffia jelenlétét és a költségvetési túllépéseket is komoly fenyegetésnek tartják, amelyek súlyosan befolyásolhatják a projekt kimenetelét.
A híd támogatói azzal érvelnek, hogy a gyorsabb közúti és vasúti összeköttetés jelentős mértékben felgyorsítaná a dél-olasz gazdaság fejlődését, valamint csökkentené Szicília elszigeteltségét. Jelenleg a komprendszer a csúcsidőszakokban órákra nyújtja meg az átkelést, míg a vonatok átszállítása rendkívül időigényes. A kormány célja ráadásul, hogy a beruházást hadikiadásként könyveljék el, mivel Matteo Salvini közlekedési miniszter szerint a híd civil és katonai célokra egyaránt hasznosítható lenne. Ez pedig hozzájárulhat Olaszország NATO-val szembeni kötelezettségei teljesítéséhez is.