Magyar lajstromjelű luxusrepülőgéppel gazdagodott a NER kedvenc légitársaságának flottája.

Egy használt Bombardier Global 5000-ért 6-8 milliárd forintot is elkérnek a piacon.
A budaörsi székhelyű Fly-Coop Kft. flottája egy újabb különlegességgel gazdagodott: egy Bombardier Global 5000-es luxusrepülőgéppel bővült a cég, amely a NER kedvenc repülős vállalkozása - derült ki a 24.hu cikkéből. Érdekesség, hogy ez lesz az első olyan gép Magyarországon, amely a kanadai repülőgyártó Global sorozatának részeként van regisztrálva. Az új jármű az HA-EAR lajstromjelet kapta a magyar hatóságoktól.
Mint írták, a 2009-es gyártású, ultra nagy hatótávolságú sugárhajtású repülőgép először március 6-án állt szolgálatba magyar felségjelzés alatt. Egy ehhez hasonló használt Global 5000-ért egyébként 15-20 millió eurót (6-8 milliárd forintot) is elkérnek a piacon.
A NER elit körében régóta népszerű választás volt egy osztrák lajstromú Bombardier Global 6000-es magánrepülőgép, amelyet rendszeresen igénybe vett Mészáros Lőrinc és családja. Az elit társaságban Orbán Viktor és Szíjj László, a Duna Aszfalt vezetője is gyakran repült a gépen. Mészáros emellett egy másik, Bombardier Global 6500-as típust is kedvel, amelyet a legutóbbi BL-döntőre is használt. A 444-nek adott interjújában kifejtette, hogy számára ez a luxus nem tűnik túlzásnak.
A lap megkereste a Fly-Coopot, mely azt állította, hogy nincs szó vásárlásról. Azt írták, nincs és nem is volt a tulajdonukban soha ilyen repülőgép, de arról, hogy milyen konstrukcióban került hozzájuk, nem adott információt. Az Építési és Közlekedési Minisztérium oldalán található aktuális lajstromlistában a Fly-Coop üzemeltetőként szerepel. A hivatalos regisztráció szerint a tulajdonos egy ciprusi offshore cég. Az Aeroblue Engineering Ltd.-t néhány éve alapították Nicosiában, és egy magyar férfi, Baljer Lajos Csaba tölti be az igazgatói posztot.