Felfedte a vizsgálat, hogy a pilóták döntései állhattak a háttérben az Air India légitársaság gépének tragikus lezuhanása mögött.

Június 12-én tragikus esemény történt a nyugat-indiai Ahmedabadban, ahol az Air India egyik repülőgépe lezuhant, és e katasztrófa következtében legalább 270 ember életét veszítette. A gép műszaki állapota rendben volt, így a szakértők a pilóták reakcióit kezdték el elemezni. A nyomozás során kiderült, hogy a repülő két hajtóművének üzemanyagszabályozói ki voltak kapcsolva, de az okok még mindig rejtélyesek.
Legalább 270 ember életét követelte a június 12-én történt tragédia, amikor a London felé tartó Boeing 787-8 Dreamliner mindössze egy perccel a felszállás után zuhant le az indiai Ahmedabad repülőteréről. A balesetet követően egy nappal később sikerült lokalizálni az egyik fekete dobozt, és nyilvánosságra került a pilóta segélyhívása, amelyben arról számolt be, hogy a gép tolóereje hirtelen megszűnt, így a járat nem tudta elérni a kívánt magasságot.
A The Wall Street Journal információi szerint a szakértők a pilóták reakcióit kezdik részletesen elemezni, mivel minden jel arra utal, hogy a repülőgép műszaki hibája nem merült fel. A lap forrásai arról számoltak be, hogy a gép két hajtóművének üzemanyagszabályozói inaktív állapotba kerültek, ami a felszállás után rövid időn belül a tolóerő csökkenéséhez vezethetett. A pilóták ezeket a kapcsolókat használják a hajtóművek indításához és leállításához, vagy vészhelyzetek esetén az alapbeállítások visszaállításához.
A repülés során ezek az eszközök aktív állapotban voltak, és a körülmények, amelyek miatt leállították őket, nem teljesen világosak. Ez viszont lehetséges magyarázatot ad arra, hogy miért következett be a gép balesete. Az Air India tájékoztatása szerint mindkét pilóta jelentős, több ezer órás repülési tapasztalattal rendelkezett.