Ferihegyen üzemanyaghiány lépett fel, és a légitársaságokat tájékoztatták a korlátozásokról.

Egy július 15-én közzétett NOTAM közleményben a Budapest Airport értesítette a légijárművek üzemeltetőit és légitársaságokat arról, hogy problémák merültek fel a repülőgép-üzemanyag ellátásában. A zavarok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren található minden üzemanyag-kiszolgálót érintik, számolt be róla az airportal.hu.
A lap cikke szerint a közlemény alapján a probléma miatti korlátozás július 16-án 0 órától július 31-én éjfélig tart.
A Budapest Airport bejelentette, hogy a következő időszakban az üzemeltetőknek úgy kell kialakítaniuk járatainak menetrendjét, hogy a budapesti repülőtéren csupán a legszükségesebb üzemanyagot pótolják. A cél az, hogy a lehető legnagyobb mennyiségű üzemanyagot a kiindulási pontokon töltsenek fel.
A Budapest Airport az airportal.hu megkeresésére megerősítette, hogy az ellátási láncban tapasztalható fennakadások következtében jelenleg csökkent a kerozinkészlet elérhetősége a repülőtéren. Ennek megfelelően arra kérik a légitársaságokat, hogy lehetőség szerint Budapesten csak annyi üzemanyagot tankoljanak, ami az utazásukhoz feltétlenül szükséges, míg a kiinduló repülőtereken érdemes több üzemanyagot felvenniük, amíg a készletek nem állnak helyre a megszokott szintre.
A légitársaságok közötti együttműködés eredményeként a jelenlegi helyzetben nem valószínű, hogy járatkésések vagy járattörlések lépjenek fel.
- fűzték hozzá.
A lap arról írt, a repülőtérre a MOL százhalombattai finomítójából csővezetéken érkezik a repülőgép-üzemanyag, de alternatívaként vasúti szállításra is lehetőség van. Ferihegyen jelenleg két üzemanyag-kiszolgáló cég működik, egyik a Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft., a másik pedig az AirBP.
A MOL korábban arról tájékoztatott az MTI szerint, hogy a vállalat csőszakasz-cserét hajt végre június elején a Dunai Finomítóból a Liszt Ferenc repülőtérre vezető, 40 kilométer hosszú, óránként 110 köbméter kapacitású kerozinvezeték Gyál és Vecsés közötti szakaszán, de akkor azt írták, hogy a munkálatok ideje alatt repülőgépek üzemanyag-ellátása folyamatosan biztosított lesz. Azt nem tudni, hogy a mostani ellátási problémák összefüggésben állnak-e ezzel, olvasható a szakportál cikkében.
Felhívták a figyelmet arra, hogy az üzemanyag-ellátás nehézségei különösen érinthetik a budapesti bázisú légitársaságokat, valamint a hosszútávú utas- és áruszállító járatok üzemeltetőit. Ha a járatok nem képesek elegendő üzemanyagot tankolni, akkor előfordulhat, hogy közbenső technikai leszállásra lesz szükség.