Késési biztosítás érvényesítése: Az online folyamat szinte zökkenőmentes, de nem minden esetben.

A MÁV-csoport járatain, beleértve a Volán, HÉV és MÁV vonalakat, június elsejétől lehetőség nyílik a késési biztosítás érvényesítésére, mind online, mind offline vásárlás esetén. A MÁV tájékoztatása szerint a folyamat zökkenőmentesen zajlik, és minden jegyet vagy bérletet megvásárló utas jogosult a kártalanításra. Azonban a részletek tükrében előfordulhat, hogy egyes utasok kimaradnak a kompenzációból, vagy nehézségekbe ütköznek az igénylés során. Megvizsgáltuk, hogy kik és milyen módon nem tudják érvényesíteni a június 1-jétől bevezetett késési biztosítást.
A késési biztosítás keretében június 1-jétől 20 percet meghaladó késés esetén a jegyár fele visszajár a MÁV-csoporthoz tartozó járatokon (a vonatokon, a helyközi buszokon és a HÉV-eken) utazóknak. Ha valakinek bérlete van, annak csak akkor jár a kártérítés, ha egy hónapon belül legalább ötször volt 20 perces késés, és csak a bérlet árának 10 százalékáig. Napijegynél egy ilyen késés is elég ahhoz, hogy legközelebb 10 százalékkal olcsóbban utazhassunk. És teljesen mindegy, milyen okból késik a vonat, fizet a MÁV.
De mit is jelent valójában a 20 perces késés, és hogyan érinti ez az utasokat a kompenzáció szempontjából? Milyen lépéseket kell megtennünk ahhoz, hogy valóban megkapjuk a visszatérítést? A pontos információkért a MÁV-hoz fordultunk.
A legegyszerűbben az online vásárolt jegyeknél megy a visszatérítés (a MÁV+ appban) - automatikusan visszautalják a megvásárolt jegy árának felét, amennyiben több mint 20 perc késéssel juttatják el az utast a célállomásra. (Akinek még a régi MÁV appja van, annak célszerű a MÁV+ appra váltani.)
Amennyiben valaki papíralapú jegyet vásárolt, az MÁV+ alkalmazást vagy a jegy.mav.hu weboldalt javasolják elsősorban a jegy regisztrálásához. Ez különösen hasznos lehet a késések (leszállás után) esetén, mivel így automatikusan, a megadott bankszámlaszámra érkezik az 50%-os jegyár-visszatérítés.