Egy innovatív motorforradalom készül átalakítani a kereskedelmi gépek világát.

A brit JCB építőipari gépeket gyártó vállalat jóváhagyást kapott hidrogén-égésű motorjaik előállítására. Eddig tizenegy ország engedélyezte ezt az innovatív technológiát, azonban a pontos megjelenési időpont még nem ismert. A vállalat optimistán tekint a jövőbe, remélve, hogy Európa más országai is minél hamarabb átveszik ezt a forradalmi motortípust, amelynek fejlesztése körülbelül két évet igényelt.
A brit alapítású JCB építőipari gépgyártó cég január 10-én bejelentette, hogy fejlesztés alatt álló hidrogén-égésű motorja hivatalos engedélyt kapott a kereskedelmi gépekben való alkalmazásra. A vállalat állítása szerint ez egy forradalmi újítás az építőipari gépek világában - számolt be róla a Construction Briefing.
Európa-szerte tizenegy hatóság már zöld lámpát adott a JCB hidrogénmotorjának európai forgalmazására, és 2025-re további országok is csatlakoznak ehhez a folyamathoz - tájékoztatta a közönséget a cég. Anthony Bamford, a vállalat elnöke megjegyezte: "Ez egy mérföldkő jelentőségű pillanat a JCB történetében. Az új év kezdete, amely során több európai ország is engedélyezte a technológiát, kedvező előjel a hidrogén-égésű megoldások jövője szempontjából. Ez a hivatalos jóváhagyás megnyitja az utat a hidrogénmotorok értékesítése és alkalmazása előtt az Egyesült Királyságban és az európai piacon."
A vállalat hivatalos tájékoztatása szerint az RDW, a holland járműhatóság volt az első, amely zöld utat adott az új típusú motor gyártásának. Ezt követően Nagy-Britannia, Észak-Írország, Németország, Franciaország, Spanyolország, Belgium, Lengyelország, Finnország, Svájc és Liechtenstein is jóváhagyta a JCB új eszközének forgalmazását. A cég bejelentette, hogy eddig már több mint 130 motort állítottak elő különböző alkalmazásokhoz, beleértve a kotró-rakodókat, Loadall teleszkópos rakodókat és generátor-készleteket.
A JCB először 2023 januárjában mutatta be a motor prototípusát, mielőtt a CONEXPO kiállításon márciusban bemutatták volna. Az elmúlt három év alatt mintegy 122 millió dollárt fektetett a projektbe, amelyben 150 mérnök vett részt. A vállalat szóvivője ugyanakkor nem tudott pontos dátumot mondani, mikortól lesz a hidrogén-égésű motor megvásárolható.