Friss változásokon esett át az Alfa Romeo Tonale: óvatosan sportosabbá vált mind külső megjelenésében, mind belső kialakításában. -- Totalcar
Erősebb és szebb lett, valamint a felszereltségi szinteket is újragondolták.
Az Alfa Romeo 2022-ben debütálta kisméretű hobbiterepjáróját, a Tonalét. Azóta három év elteltével elérkezett az idő egy alapos frissítésre. Mostanra a Tonale már nem a legkisebb Alfa SUV, hiszen a Junior megérkezésével még kompaktabb alternatíva is elérhetővé vált. A Tonale átalakításának célja, hogy még inkább megtestesítse az Alfa Romeo sportos szellemiségét és jellegzetes dizájnját.
Most, hogy túl vagyunk a PR-lózungon el kell ismerni, hogy a frissített Tonale megjelenésében tényleg sportosabb lett. Az új Scudetto hűtőrács hű maradt a márkához, ami mellé két-két légbeömlő került. A lökhárító alsó felét is teljesen átszabták. Ami már kevésbé észrevehető, hogy rövidebb lett az első túlnyúlás, szélesebbek a nyomtávok, hogy ezzel is sportosabbank tűnjön. Hátul nem történt semmi változás, ami mondjuk nem olyan nagy baj, még mindig szép. Fekete-fehérek lettek az Alfa-emblémák és fekete lett a Tonale-felirat is.
A belső tér alapvetően kevésbé változatos, de ha hajlandók vagyunk mélyebben a zsebünkbe nyúlni, izgalmas újdonságokkal gazdagíthatjuk azt. Ilyen például a bordázott "cannelloni" mintázatú, élénk vörös bőrkárpit, melyet kontrasztos varrással emeltek ki. Ezen kívül külön figyelmet érdemel a kéttónusú, fekete-fehér Alcantara ülés, amely egy elegánsan Alcantarával borított műszerfallal egészül ki. A varrás színe a kiválasztott kárpitozástól függően változik, sőt, az ajtóbetéteken és a könyöklőn is végigkíséri a dizájnt, így egyedi és harmonikus összképet teremtve.
Az új Sport Speciale szériában újdonság a többszínű, színátmenetes hangulatvilágítás a műszerfalon, amelyet az Alfa Romeo-címerben szereplő kígyó, a vipera pikkelymintázata ihletett.
Na, nézzük csak a lényeges részleteket: A Tonale Ibridához egy 1,5 literes, négyhengeres turbómotort terveztek, amely különleges, változó geometriájú turbófeltöltővel van felszerelve, és kizárólag a Tonale számára készült. Ennek köszönhetően a lágyhibrid változat teljesítménye 160 lóerőről 175 lóerőre emelkedett. Az 1,6 literes dízelmotor változat továbbra is elérhető marad, amely 130 lóerőt kínál, hatfokozatú duplakuplungos automata váltóval és elsőkerékhajtással társítva. A kínálat csúcsát a Q4 Ibrida Plug-In modellek képviselik, amelyek villamosított összkerékhajtással és szintén hatfokozatú automata sebességváltóval vannak felszerelve. A csúcsmodell esetében két teljesítményszint közül választhatunk: elérhető a 190 lóerős és a még erősebb, 270 lóerős verzió is.
Átalakították a felszereltségi szinteket: eddig Sprint, Veloce és Intensa volt. Most már Tonale, Ti, Veloce van, a Sport Speciale pedig egy limitált, bevezető felszereltségi szint lesz. És akkor a legfontosabb: új 19 és 20 colos felnik is lesznek.



