A Posta figyelmeztetést bocsátott ki: egy lényeges jogosultság megszűnésével kell szembenézniük az érintetteknek, ha nem tesznek lépéseket.

Azoknak, akik meghatalmazott személyen keresztül veszik át postai küldeményeiket, elérkezett az idő a meghatalmazások frissítésére. A Magyar Posta tájékoztatása szerint az érintett ügyfeleknek 2025. december 31-ig van lehetőségük a szükséges lépések megtételére, hogy a szolgáltatás 2026 januárjától is továbbra is érvényben maradhasson.
A 2017. július 24. előtt kiadott, visszavonásig érvényes postai meghatalmazások 2025. december 31-én automatikusan megszűnnek és érvényüket vesztik. Az érintett ügyfeleknek lehetőségük van arra, hogy az év végéig megújítsák a meghatalmazásokat, amennyiben szeretnék, hogy 2026 januárjától továbbra is meghatalmazottjaik átvehessék a küldeményeiket.
Ha ez a feltétel nem teljesül, a jogosultság automatikusan érvényét veszti.
A lejáró meghatalmazások száma mintegy 400 ezer címhelyen körülbelül 2 millióra rúg, ezért célszerű már most nekiállni a megújításnak. Ezzel elkerülhetjük a későbbi torlódásokat, és garantálhatjuk a postai ügyintézés folyamatosságát. A megújítás folyamata rendkívül egyszerű, hiszen személyesen és online egyaránt lebonyolítható - áll a Posta hivatalos közleményében.
A postai meghatalmazás általános, vagy specifikus küldeménytípusokra vonatkozik – például nyugdíjakat, hivatalos iratokat, időgarantált küldeményeket, valamint bizonyos levél- és csomagküldeményeket, utalványokat, vagy a vakok írását illetően. A gyakorlatban leggyakrabban a személyes átvételt igénylő könyvelt küldeményekhez kapcsolódik a meghatalmazás. Ugyanakkor a tapasztalatok szerint az ügyfelek többsége a széleskörű, minden küldeményre kiterjedő meghatalmazást preferálja.