Ezért nem a legjobb választás, ha külön úton vásárolsz autót Kínából.
Lehetséges legálisan kínai piacon elérhető, Európában nem forgalmazott autót vásárolni Magyarországon is, de általában nem éri meg a kockázatot. Még ha az ár a vámokkal együtt vonzónak tűnik is, sok esetben a döntés nem bizonyul helyesnek.
Bár nem tömeges mennyiségben, de a különféle, egyedi módszerekkel történő autóimportnak mindig is megvolt a maga hagyománya Európában. Régebben az Egyesült Államok jelentette a legfőbb forrást az efféle modellekhez, ám az utóbbi időszakban Kína is egyre nagyobb szerepet játszik ezen a piacon.
A Kínából különféle csatornákon, akár szürkén importált autók európai forgalmazásának talán legkiemelkedőbb példája a közelmúltban a Volkswagen ID.6 helyi verziójának európai debütálása volt. Ekkor a Volkswagen hivatalos nyilatkozatot is kiadott, amelyben hangsúlyozták, hogy ezek a járművek nem hivatalos importból származnak, így nem élveznek garanciát, és nem vihetők be a márkaszervizekbe sem. Emellett a szoftverfrissítések, amelyek az európai modellekhez érkeznek, szintén nem alkalmazhatók ezekre az autókra.
A fenti okok miatt általában nem javasolt ilyen autókat venni, főleg nem használtan: nincs kihez fordulni, ha baj van. Ennek ellenére előfordulnak ilyen esetek, most éppen Csehországban.
Az iDnes.cz egy cseh magánhirdetésében bukkant egy kínai eredetű, csak Kínában forgalmazott, hétszemélyes ID.6-osra, mindössze egymillió korona körüli áron, azaz 15,5-16 millió forintért. Korábban kínai e-Bora is előfordult a cseh piacon, de a lap szerint azok a taxisok, akik ilyeneket vásároltak, hamar igyekeztek túladni az autókon.
A cseh sajtó is hangsúlyozza, hogy az ilyen módon megvásárolt járművekre semmiféle garancia nem érvényes, továbbá a márkaszervizek sem vállalják el ezeknek a modelleknek a szervizelését.
A cseh autóbehozatal szabályai a magyar rendszerhez hasonlóan működnek, lehetővé téve, hogy magánszemélyek legálisan importáljanak járműveket, akár Kínából is. Azonban ehhez számos előírásnak eleget kell tenni. Magyarországon, ha a jármű nem az EGT-tagállamok egyikéből származik, akkor a honosítás nem lehetséges. Ilyen esetben a tulajdonosnak kérelmet kell benyújtania az egyedi forgalomba helyezési engedély megszerzésére, valamint el kell indítania a forgalomba helyezés előtti műszaki vizsgálatot. A jármű csak akkor kaphat forgalomba helyezési engedélyt, ha megfelel a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet által előírt követelményeknek.
Ha ezt sikerült lebonyolítani, már csak a szokásos papírmunkát kell elvégeznünk, ami minden autóvásárlás során elkerülhetetlen. Viszont érdemes óvatosnak lenni, mert ha a hatóságok nem hagyják jóvá a Kínából behozott autónkat, akkor jelentős veszteséget szenvedhetünk el.
A bátorság sokszor meghozza a gyümölcsét, így nem véletlen, hogy sokan próbálkoznak Kínából behozni Magyarországra olyan elektromos autókat, amelyek itthon nem elérhetők. Ezek az egyedi esetek néha kifejezetten kedvező lehetőségeket kínálnak. Azonban a legtöbb autós számára érdemesebb a hazai márkakereskedők választékát szemügyre venni, mivel a kínálat folyamatosan bővül, és már számos kínai OEM modell is megtalálható a piacon.