A metróbusz-rendszer bevezetése Budapest vonatkozásában bizonyos járatok megszüntetését vonhatja maga után.


Az Újpesti Hírmondó információi alapján a BKK által elképzelt metróbusz-rendszer nem újonnan létrehozott kapacitásokat fog hozni, hanem a jelenlegi járatok átszervezésére épít. A lap szerint a tervezett módosítások következtében...

A javasolt átalakítások között szerepel a 20E busz vonalának módosítása, amely a tervek szerint Újpest-Központon keresztül haladna a Farkaserdő utcán, egészen Káposztásmegyer II-ig. Érdekesség, hogy a járat nem állna meg az SZTK közelében. A 20E busz jelenlegi Rózsa utcai szakaszának kiszolgálását a 96-os és 121-es járatok vennék át, ám ezek ritkábban közlekednének, mint a korábbi 20E, ami az utasok számára hosszabb várakozási időt jelentene.

Ezek következményeként megszűnne az Újpest-Angyalföld-Dózsa György út közvetlen kapcsolat, melyet ezután csak átszállással lehetne elérni.

Déri Tibor, Káposztásmegyer képviselője és Újpest alpolgármestere hangsúlyozza, hogy a közlekedési fejlesztések nem okozhatják a már meglévő kapcsolatok megszüntetését vagy a járatok csökkentését. Szerinte a valódi megoldások csak akkor valósulhatnak meg, ha Káposztásmegyer és Újpest új kapacitásokat kap, ahelyett, hogy a már meglévő járatokat egyszerűen átszerveznék. Jelenleg azonban még nem volt lehetőség a témák részletes megvitatására, mivel:

Sajnos a metróbuszok és a BKK hálózatfejlesztési tervei nem kerültek napirendre a Fővárosi Önkormányzat szakbizottságának ülésén, így hétfőn nem tudunk választ kapni a felmerült kérdéseinkre.

- osztotta meg Facebook-bejegyzésében a képviselő.

Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője Facebook-bejegyzésében úgy fogalmaz: "a DK is kihátrál Karácsony "metróbusz" ámokfutása mögül". Majd hozzátette, hogy a tavalyi "pulykás" járatritkítási után most "pozitív előkommunikációval próbálja elfedni" a tervezett járatcsökkentéseket és jegyáremelést a főpolgármester.

Karácsony Gergely vezetésével a főváros célja a közlekedés tehermentesítése és felgyorsítása metróbuszok bevezetésével. Azonban fontos kérdés, hogy ezek a fejlesztések honnan származó forrásokból valósulnak meg. Az Indexhez eljutott információk szerint a BKK által készített tervek arról árulkodnak, hogy a főváros az új metróbuszok beszerzését áremelések révén kívánja finanszírozni, ami sok budapesti számára a közösségi közlekedés költségeinek emelkedését jelenti.

Related posts