Hibáztak a netbankjuk használatakor, és ennek következtében több millió forintot csaltak el két tolnai állampolgártól.


Makranczi Zalán az apósáról, Szinetár Miklósról így nyilatkozott: "Én személy szerint 13 éve élvezem a társaságát..."

Mindkét bejelentő ugyanannak a pénzintézetnek a ügyfelei. Egy mágocsi hölgy nemrégiben személyi kölcsönt kért, és üzenetben értesült arról, hogy a kért összeg már megérkezett a bankszámlájára. Amikor telefonján belépett a banki alkalmazásba, hogy módosítsa a tranzakciós limitet, sajnos a próbálkozása nem járt sikerrel – áll a rendőrség közleményében.

A következő lépésben a felhasználó beütötte a bank hivatalosnak tűnő webcímét a keresőbe, majd SMS-ben érkezett egy appregisztrációhoz szükséges megerősítő kód, amelyet gondolkodás nélkül beírta az általa megbízhatónak vélt banki felületre. A képernyőn csupán egy forgó kör jelent meg, és nem érkezett visszajelzés a sikerességről, így végül kilépett az alkalmazásból. Később, amikor a laptopján próbálta megnyitni a netbankot, döbbenten tapasztalta, hogy 4 900 000 forint eltűnt a számlájáról - az összeget egy ismeretlen férfi nevére utalták át, mindezt az ő tudta és beleegyezése nélkül. Sem megerősítő kódot, sem értesítést nem kapott a tranzakcióval kapcsolatban.

Hasonló eset történt egy dombóvári férfival is, aki a számítógépéről indított céges utalásokat, majd SMS-ben egy alkalmazás telepítéséhez szükséges kódot kapott. Állítása szerint nem adta meg máshol a belépési adatait, ennek ellenére néhány órával később a bank arról értesítette, hogy zárolták a számláját egy gyanús, közel kétmillió forintos utalás miatt. Ő sem kapott megerősítő kódot, és a tranzakcióról sem érkezett értesítés - írják.

Related posts