Az 1268 lóerős, legizgalmasabb Corvette ára csupán egy töredéke az európai hiperautók költségeinek.

A Chevrolet Corvette ZR1X jelentősen olcsóbb a hasonló produkcióra képes McLareneknél és Ferrariknál.
Nemrégiben volt szerencsénk rendesen meghajtani a nyolcadik generációs Corvette-et, egész pontosan annak Európában 502-ről 482 lóerőre visszafojtott, 6,2 literes szívó V8-cal szerelt Stingray alapmodelljét.
Ha valaki igazán komoly Vette élményre vágyik, annak érdemes megismerkednie a 679 lóerős, lenyűgöző fordulatszámmal rendelkező, 5,5 literes szívó V8-as motorral felszerelt Z06-tel. De ha még extrább teljesítményre vágyik, akkor a ZR1 a tökéletes választás: a hasonló lökettérfogatú motorját két turbóval turbózza fel, így elérve a bámulatos 1079 lóerős teljesítményt. Ez a két modell valóban a Corvette csúcsát képviseli.
A hagyományos tervezési elveket megújítva, most először a középmotoros Corvette egy igazi újdonsággal jelentkezik: az E-Ray néven ismert változata, amely 644 lóerős teljesítménnyel büszkélkedik. Ez a különleges modell a 6,2 literes szívó V8-as motor mellett egy villanymotort is alkalmaz az első kerekek meghajtására, így egy hibrid élményt kínál a sportautók szerelmeseinek.
És a történetnek még nincs vége: nyár elején leleplezték a korábban Zora néven emlegetett és végül ZR1X típusjelzést kapott topmodellt, amely a ZR1 bivalyerős biturbó motorját az E-Ray 162-ről 188 lóerőre felhúzott villanymotorjával kombinálja, és amelynek most az árára is fény derült.
A ZR1 modell esetében a hibrid technológia következtében a 1,9 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt ZR1X valamivel nehezebb, viszont cserébe lenyűgöző, 1268 lóerős teljesítményt kínál.
A lenyűgöző teljesítmény és a minden kerék meghajtásának ötvözete olyan elképesztő sebességet kínál, amely lehetővé teszi, hogy a jármű mindössze 2 másodperc alatt érje el a 100 km/h-t, ezzel a villanyautók teljesítményét is túlszárnyalja.
Összehasonlításként: az E-Ray 2,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, míg a 376 km/h végsebességű ZR1 még gyorsabb, hiszen ő mindezt csupán 2,4 másodperc alatt teljesíti.
A 9 másodperces negyedmérföldes gyorsulásra képes ZR1X indulóára 207 395 dollár, vagyis átszámítva mintegy 70 millió forint.
Bár nem elhanyagolható az összeg, érdemes megemlíteni, hogy a hasonló teljesítményű európai hiperautók sok esetben ennek a tíz- vagy akár tizenötszörösébe is kerülhetnek.