A terapeuta bölcsessége: lélegezz mélyet, engedd el a terheket... és rejtsd el a bizonyítékokat. Az élet néha olyan, mint egy sötét thriller, ahol a gyilkos árnyéka mindig ott leselkedik. Mindenki másképp éli meg ezt a félelmet – vajon hol húzódik a határ


Mit tehet az a személy, aki úgy érzi, hogy az életében felborult az egyensúly, de elszánt arra, hogy visszanyerje a harmóniát? Talán az első lépés az, hogy beiratkozik egy mindfulness tanfolyamra. De mi is az a mindfulness? Kérdezheti a kíváncsi olvasó, aki nem ismeri a modern pszichológia e népszerű ágát. A mindfulness lényegében az élet minden egyes pillanatának tudatos megélését jelenti. Ez nem csupán egy technika, hanem egyfajta életforma: arra ösztönöz bennünket, hogy ne a múltban vagy a jövőben kalandozzunk, hanem teljes mértékben jelen legyünk a mostban. Így elkerülhetjük, hogy csak futkosva, mint egy eltévedt turista, próbáljunk lépést tartani a saját életünk legfontosabb eseményeivel.

Ez mind jól hangzik, és egy kellemes romantikus sorozat ígéretét is kelthetné, ha nem lenne ott a címben a fránya másik szó: a gyilkos. Hát igen, ez előrevetíti, hogy hősünket nem a romantika világába repíti a szerencsésen megtalált önazonosság, hanem valami egészen más irány vesz az élete. Bár a tréningek hasznosnak ígérkeznek, és a jónevű guru megtanítja, hogyan kell belélegezni meg kilélegezni, vagy hogy hogyan nyugtathatja meg magát, igazán éles helyzetekben ezek mind csak üres szavak maradnának, ha nem lenne olyan helyzet, ahol kliens mindezt gyakorolhatja.

Sőt, pontosan az ellenkezője következik: nem sokkal később megáll, és a talicskából kiemelt emberi testrészeket a motoros aprítóba nyomja. Elképzeled? És ez még csak a kezdet!

Ne az aprítóban, hanem a másik, aki tolja? Ő Bjorn Diemel (Tom Schilling), a védőügyvéd, aki nemrég még a stressz tengerében evezett. Kihagyta a lánya (Pamuk Pilavci) születésnapját, és a feleségével, Katerinával (Emily Cox) való kapcsolata is kezdett megfakulni, mindez pedig a munka nyomása miatt történt. Ügyvéd, de nem a legjobb fajtából; ügyfele Dragan Sergowicz (Sascha Gersak) egy hírhedt maffiafőnök, akit folyamatosan kisebb-nagyobb ügyekből kell kihúznia. Azonban a legújabb balhé, amibe keveredett, messze nem egyszerű rutinfeladat: néhány órával korábban egy busznyi iskolás szeme láttára gyújtott fel és rugdosott halálra valakit egy banális nézeteltérés miatt. Mindez pedig éppen akkor történik, amikor a lányával közös hétvégére készül az ügyfelétől kölcsönzött nyaralóba.

...lenne, ha hősünk nem járt volna a tréningre. De járt, és segítségével néhány mély légzés után megnyugszik, majd megoldja a megoldhatatlant. Hogy ennek ára az, hogy ügyfele megfullad a csomagtartójában, miközben a lánya az autóban ül? Apró áldozat egy csodálatos hétvégéért.

De nem lenne Diemel a mindfulness tréningek hű követője, ha nem tudná ügyesen kezelni a felhalmozódó, egyre összetettebb problémákat. Ő az, aki minden kihívásnál képes felidézni a gurujának bölcs tanácsait. „Ölj meg valakit, ha az békét hoz az életedbe” – hangzik el a figyelemfelkeltő javaslat. Aztán jön a következő lépés: tedd úgy, mintha te irányítanád a dolgokat. És ne felejts el lélegezni, amikor úgy érzed, hogy minden kicsúszik a kezedből. Bár nem pontosan így hallotta a tanácsokat, egy kis kreativitás nem árthat, ha filozófiákról van szó. A manipuláció és a túlélési stratégiák váltakozásával Diemelnek át kell alakítania az életét: boldoggá kell tennie a családját, több időt kell eltöltenie kislányával, és végre a saját kezébe kell vennie a sorsát. Ahogy egyre inkább hisz abban, hogy a mindfulness segíthet neki, úgy mi is észrevesszük, hogy egyre mélyebbre süllyed a bonyodalmak tengerében. De tény, hogy mindezért önmagát okolhatja. És amikor már azt hisszük, hogy elérkezett a vég, akkor hirtelen a mindfulness újfent lendületet ad neki, egyre inkább eltávolítva őt a becsületesség határvonalától, cserébe pedig egy tudatosabb élet felé terelgeti.

A "Gyilkos" egy olyan film, amely mesterien vegyíti a sötét humort az izgalmas cselekménnyel. Tom Schilling lenyűgöző teljesítménye Diemel karakterében, aki a túlterhelt ügyvédből fokozatosan gengszterré válik, igazán emlékezetessé teszi a történetet.

Gyakran előfordul, hogy a történet kulcsszereplői megállnak egy pillanatra, hogy mélyebb betekintést nyújtsanak a nézőknek. Azonban nem csupán ő az egyedüli figyelemre méltó figura a sorozatban. Számos maffiózó kiemelkedő alakítást nyújt, köztük Sascha (Murathan Muslu) is, aki egy kezdetben egyszerűnek tűnő, de fokozatosan árnyaltabbá váló karaktert formál meg rendkívüli ügyességgel.

Mindenképpen magával ragadott, és bátran felveszi a versenyt számos amerikai sorozattal, legyen szó a cselekményről, a forgatókönyvről vagy a színészi teljesítményekről. Be kell vallanom, hogy mindössze két nap alatt daráltam végig a nyolc epizódot, annyira lenyűgözött; persze ez részben annak is köszönhető, hogy a részek csupán félórásak. A történet vége nyitva maradt, ami arra utal, hogy lehet még folytatás, ami remek hír, hiszen a Gyilkos jelenlét egy rendkívül szórakoztató német krimisorozat, tele emlékezetes karakterekkel és váratlan fordulatokkal.

Related posts