A Red Bull csapata megpróbálta megkérdőjelezni a futamgyőztes Russell teljesítményét, ám az óvásuk nem hozott eredményt.


George Russell, a Mercedes brit pilótája lenyűgöző rajt-cél győzelmet aratott a Forma-1-es Kanadai Nagydíjon. A verseny után azonban a Red Bull csapata óvást nyújtott be, ami felkeltette a motorsport világának figyelmét.

Az osztrák csapat két okból kifolyólag nyújtott be óvást: a verseny végjátékában, a biztonsági autós fázis alatt a Red Bull állítása szerint Russell szándékosan lassított, hogy ezzel megzavarja a mögötte haladó Max Verstappent, aki egy rövid időre elé is került.

a másik esetnél pedig amiatt reklamáltak, hogy a Mercedes pilótája túlságosan lemaradt a biztonsági autó mögött.

A Red Bull állítása szerint a biztonsági autós fázis alatt a 63-as számú autó (Russell) indokolatlanul fékezett a hátsó egyenesben, a 12-es és 13-as kanyarok közötti szakaszon. Ennek következtében az őt követő 1-es számú autó (Verstappen) megelőzte a 63-as autót, majd miután Russell gyorsítani kezdett, ismét a 63-as mögé került. A Red Bull vádja szerint Russell a rádión keresztül panaszkodott amiatt, hogy a 1-es autó megelőzte őt a biztonsági autós fázis alatt, ezzel sportszerűtlen szándékot sugallva a 63-as autó részéről - áll a Boxutca beszámolójában.

Az óvást benyújtó csapat hangsúlyozta, hogy Russell a fékezés előtt folyamatosan a visszapillantó tükörre pillantgatott, tehát teljes mértékben tudatában volt annak, hogy a manővere következtében Verstappen elé kerül.

A Mercedes védelmében hangsúlyozta, hogy Russell váratlan fékezésének két fő indoka volt: egyrészt szeretett volna megfelelő távolságot tartani a biztonsági autó mögött, másrészt pedig igyekezett megőrizni a gumik és a fékek optimális hőmérsékletét.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) végül elutasította a Red Bull által benyújtott óvást. Az indoklásukban kifejtették, hogy "elfogadjuk a 63-as autóra vonatkozó incidenssel kapcsolatos magyarázatot, és megállapítjuk, hogy a fékezés helye és mértéke nem vezetett kiszámíthatatlan helyzethez. Továbbá nem értünk egyet azzal, hogy az 1-es autó előzéséről a rádión tett megjegyzés sportszerűtlennek minősül."

Related posts